
Snaptu windt er geen doekjes om: simpele communicatie werkt. Je lezers kunnen je verhaal makkelijk tot zich nemen, en ze houden tijd over voor andere dingen. Daarom helpt Snaptu je graag om ingewikkelde materie begrijpbaar te maken.
Bij het schrijven, maar ook in het begeleiden en coachen van andere redacteuren hanteren we de Wet van Snaptu. Die wet bestaat uit twee belangrijke waarheden in het werk van een redacteur:
- Mensen lezen niet
- Je doet het nooit goed
Mensen lezen niet
Een beetje overdreven? Natuurlijk. Maar de Wet van Snaptu daagt je als redacteur uit om het je lezer zo makkelijk mogelijk te maken. Te verleiden tot lezen door helder en overzichtelijk te schrijven, en te prikkelen waar het kan.
Je doet het nooit goed
Als je teksten oplevert, dan hoort daar feedback bij. Want taal is van iedereen. Dat motiveert je als communicatieprofessional om uit te leggen waarom je bepaalde keuzes maakt in je teksten, of om juist iets op te steken van de inzichten van je lezers.